فرناز اسدی فرد

فرناز اسدی فرد

زمان مطالعه : 10 دقیقه

ازون چیست؟ چه کاربردی دارد؟

ازون یکی از گازهای موجود در طبیعت است که بر خلاف مولکول اکسیژن که دو اتم دارد.از سه اتم تشکیل شده است. این یک اتم اضافه در گاز ازون باعث قدرت اکسیدکنندگی بالای این گاز شده است.

قدرت اکسیدکنندگی این قابلیت را به ازون می دهد که بوهای نامطبوع و ویروس و باکتریها از بین ببرد.به همین دلیل ازون یکی از پرمصرف ترین مواد ضدعفونی در دنیا است.اما به دلیل ناپایدار بودن ازون تمایل دارد که دوباره به مولکول اکسیژن تبدیل شود.بنابراین ازون پس از مدتی ( حدود 20 تا 30 دقیقه) به اکسیژن تبدیل می شود.

ضد عفونی دست با ازون

ضدعفونی کردن دستها با ازون یک انتخاب هوشمندانه است.ازون برخلاف الکل بوی نامطبوعی ندارد و ایجاد حساسیت پوستی نمیکند.برای سلامتی پوست ضرری ندارد و برخلاف الکل چربی مورد نیاز پوست را پاک نمیکند.میتوان مطمئن بود که آب ازون دار میتواند تمام ویروس ها و باکتریها و سایر میکروارگانیسم ها را از بین ببرد و هیچ بویی از خود باقی نگذارد.

ضد عفونی کردن سطوح با ازون

هنگامی که میخواهیم سطوح محلی را ضدعفونی نماییم یکی از راه حل های سریع استفاده از ازون است. ازون با خاصیت پاکنندگی بالا تمام ویروس ها و سایر میکروارگانیسم های روی اجسام را از بین خواهد برد

ضد عفونی کردن هوا با ازون

در هنگام تنفس این نکته حائز اهمیت است که هوا عاری از هرگونه ویروس ،قارچ یا سایر پاتوژن ها باشد.این نگرانی در سال های اخیر با صنعتی شدن شهرها و بالطبع آلودگی هوا آنها افزایش یافت و پیدایش کرونا مزید بر علت شد.استفاده از دستگاه های ازون دار میتواند این امکان را فراهم کند تا هوای محیط مطبوع و پاکیزه باشد اما باید توجه کنیم که ازون در حد استاندارد باشد.

حذف بوی نامطبوع البسه پس از شستشو

بوها می توانند مشکلات عدیده ای بوجود آورند خصوصا” زمانی که به البسه، پارچه های مبلی و فرش چسبیده باشند. اثر ازون در از بین بردن بوهای نامطبوع به خوبی مستند می باشد. هنگامی که ازون با ترکیبات آلی و یا باکتری ها تماس پیدا می کند، اتم اکسیژن اضافه ، آلاینده ها را بوسیله اکسیداسیون از بین می برد و آن اکسیژن فعال بدون هیچ پیامد مضری به اکسیژن تبدیل می کند.

حذف بوی نامطبوع سرویس بهداشتی

دستگاه الکسا با ویژگی از بین بردن گازهای شیمیایی و منبع بوهای نامطبوع به وسیله اکسیژن فعال، بدون استفاده از مواد شیمیایی،و کمترین هزینه و انرژی است که آلاینده ها را به اجزاء بی ضرر تقسیم میکند.دستگاه الکسا با روش بی نظیر که از روش پلاسما استفاده میکند بدون نیاز به فیلتر و تهویه هوا میتواند بوهای نامطبوع را از بین ببرد.و همچنین مکان سرویس بهداشتی دیگر اثری از حشرات موذی نخواهد بود.

از بین بردن بوی نامطبوع حیوانات

درست است که حیوانات خانگی بسیار دوست داشتنی هستند اما متاسفانه آنها متداول ترین منابع بوی بد در خانه می باشند.یکی از اساسی ترین دلایل بوی حیوانات، پوست و موی آنها بوده که روش های سنتی برای از بین بردن آنها نیز کاری بس دشوار است. از طرفی دیگر، ادرار حیوانات خانگی از رایج ترین دلایل بوهای قوی روی فرش و موکت در خانه است.ادرار حیوانات دارای اوره است که اکسید نمی شود برای از بین بردن بوی حیوانات از محیط خانه دستگاه الکسا این امکان را برای شما فراهم میکند.

حذف انواع بو نامطبوع سیگار

دود سیگاری که در هوا منتشر میشود علاوه بر آن که استنشاق آن خطرناک است،از بین بردن بوی آن کاری دشوار است.بنابراین این بو یکی از آنهایی است که برای کاهش و از بین بردن آن باید اقدام کرد با استفاده از دستکاه الکسا این امکان برای شما فراهم می شود تا از بوی سیگار در خانه یا محل کار در امان باشید.

حذف بوی نامطبوع نم

چنانچه در منزل خود بوی نم و رطوبت استشمام می کنید و به دنبال روش هایی برای از بین بردن بوی نم خانه هستید، باید ابتدا منبع آن را پیدا کنید و بعد در صدد حل این مشکل بر آیید با استفاده از دستگاه الکسا می توانید بوی نم را بطور کامل و شگفت انگیز از بین ببرید.

ما را در شبکه های اجتماعی  دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *